lördag 16 mars 2013

Citat sprutor och matahari tengelam!

Underskatta aldrig lyxen av att kunna spola på en toalett! Det är den visdom jag delar med mig av idag!

Tillbaka i underbara Bali! Årdningen är åter rättad! Första kvällen tillbaka gick vi ner till en restaurang vid stranden där vi träffade muel, vi käkade fantastiskt god tappad och spelade vrid åtta, efter en stund kom kentang också. Att se två indoneser spela kort va så fantastiskt roligt!! Dom tror artär e deras tur hela tiden och hittar på lite egna regler! Det blev en tidig kväll eftersom de va väldigt intensiva dagar på gili, och kan helt ärligt säga att de va bästa sömnen på lääänge va riktigt svårt att ta sig upp morgonen efter!
Idag är det Mouls födelsedag så han bjöd med mig Petronella och potäten på night Market och bjöd på en delikat fisk middag! Äta färsk fisk nygrillad med ris chili sallad och fint sällskap! M m mmm!
Sen mötte vi upp dom andra nissarna hemma hos oss och där blev de lite för häng och sen åkte vi ner till eikon för att skaka rumpa! Blev inte jätte sent för min del vilket va rätt skönt! Tappade mina skor när vi åkte hem på moppen så har åter igen fått köpa nya. Men mina fötter börjar vänja sig vid att få gå barfota nu gör de typ flera ggr varje dag och vill nästan inte ha skor på mig alls längre. Livet är tufft!

Just nu sitter jag på Tekor och har pratat med mamma och försöker få tag på farsgubben men de går dåligt! Har ätit en kycklig quesadilla och en avokado juice . Nu ska jag ner på stranden igen.
Och uppenbarligen är de lördag idag så petroll vill nog ut och skaka dom lurviga! Plus att det är ju faktiskt Mouls födelsedag idag!!!
See you when you see me!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar