måndag 18 mars 2013

Skaka rumpa!

Sitter åter igen här på Tekor och äter frukost med världens bästa petrol! Solen skiner och det är 28 grader ute. Som alla andra dagar är vi på väg ner mot stranden. Igår gick också mer till stranden men bi lyckades aldrig komma till sol stolarna vi fastna de uppe på bänkarna där killarna som jobbar där sitter, och satt där exakt hela dagen. Ja och låg lite också! Jag sov där under parasollet en stund också. På eftermiddagen drog vi fram kortleken och spelade vrid 8 med gräbbsen, och både jag ich Petronella skrattade så vi grät! För dom pratar indonesiska med varandra för att förklara om för varandr hur man ska göra och om dom gör fel och så, och dom ändrar typ röster när dom skiftar från engelska till indonesiska! Och deras olika uttal, ja indonesiska är ett.. Ja man skulle kunna säga ett roligt språk!
Jag får lära mig några nya ord var dag. Listan börjar bli ganska lång nu faktiskt!
Kan säga bl.a.
Solnedgång
Vit rumpa
Kom hit
Jag är hungrig
Tack
Nej tack
Varsågod
Hur mår du?
Bra tack!
Slut
Ja med mera med mera!

Varje dag träffar vi nya vänner! Nästa gång vi ska åka hit så har vi sjukt stort kontaktnät av locals!
Och jag tror inte dom kommer glömma oss i första taget! :) jag kan ju bra prata för mig själv men jag kommer aldrig glömma dom här kungarna!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar