tisdag 26 mars 2013

Som en tjurig unge..

Känner mig som ett tjurigt barn som står med armarna i kors, stampar med foten och sticker ut underläppen och bara vägrar flytta på mig. Har sen Petronella lämnade mig igår haft gråten i halsen nästan konstant!
Min färgglada bubbla är sönder.. Den läcker luft och blir mindre och mindre. Att jag dessutom imorgon själv måste sticka en nål i bubblan och se den explodera runt mig gör de inte lättare!

Dumma mig för att jag bestämde att jag bara skulle vara ute i tre månader, dumma Bali för 30 dagars turist visa, dumma Petronella som lämnar mig, dumma potatis för att vara en sån gris, dumma Atm som jag glömde mitt busskort i ( okej kanske dumma mig igen där för att jag är så förjordat klantig, skyller på att jag varit uppe och kräkt hela natten av magsjuka/ matförgiftning) dumma dumma dumm!

Och sen igen underbara! Underbara Petronella för att du har förgyllt min tid den senaste månaden, underbara Marte som förgyllt min tid och presenterat mig och min underbara petroll för alla UBDERBARA människor i mitt älskade Bali! Underbara mr rich (ole-Henrik) som är en sån fantastisk tok och har valt att dela sitt liv med mig! (Mrs rich) underbara acong som har tagit emot oss med öppna armar, mul (golio,monkey,apa) som jag ser på som en bror, underbara potäten som (iaf innan han spårlöst försvann :P) gjorde mig lycklig i hans närvaro, underbara kamraten, underbara Bang Bang (kaputt-kaputt) för alla galenskaper, underbara Lill potäten, decoration, soul och alla andr grabbarna på gili!

Jag är så lycklig och så ledsen på samma gång! En så konstig känsla! En månad här har gått alldeles för fort! De ar hänt så mycke.. Så otroligt mycke så de känns som att jag redan ar hunnit bygga upp ett liv här! De låter konstigt och lite barnsligt kanske men så är de!
Och så är jag lite rädd. Rädd för att komma hem till samma vardag som jg lämnade, men som en ny människa. Hoppet om att jag skulle komma på vad jag ska göra med mitt liv är borta. Jag vet vad jag vill göra just nu, och de kanske inte gör någonting? Jag är rädd att den lycka jag känner för vem jag är ska försvinna när jag kommer hem!
Men antagligen gör den inte de, jag får väl sy fast den om inte annat. Eller silver tejp?!

Idag är stranden stäng på grund av nån ceremoni dom ska hållas. Också dumt jag måste ju pressa nu när jag kan!! Kamraten klagar på att jag är så blek! Han är ju ifs typ svart så... Haha!
Och eftersom jag inte har något kort och knappt några pengar vet jag inte hur vad jag ska göra. Har fått låna ett kort av Petronella som förhoppningsvis börjar funka imorgon! Annars så.. Attans! (Note to self.. Res alltid med minst två kort gärna fler!!

Biljetten hem gick på 10 000 000! De betalade jag kontant! Inte helt illa va? Va sjuuuukt rik för ca 20 minuter!

Nej nu måste jag sluta innan jag börjar lipa..

Mål till nästa gång jag är tillbaka på Bali:
Kunna köra moppe i mer än 5 km/h utan att skrika som en liten tjej..
Dricka öl utan att byta flaska med Petronella så de ser ut som jg dricker när någon bjuder eller göra hemska grimaser och spotta och fräsa.
Skaffa fler kort...
Tappa mina tusen semester kilo som gör mig till en svensk köttbulle (ni tror säkert att jag säger så för att vara lite lustig va? Men icke sa nicka, jag är typ lika bred som jag är lång.. Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram..? Svar: INGEN!

Ja sen va de nog inga fler mål!

Pappa! Jag vill ha en dricka öl kurs när jag kommer hem! (Maja och Nina ni kan också få vara med! Sorry mamma, jag behöver någon lite mer tålig än du ;) vi kan ha nån lättare aktivitet typ power walk HAHA! Ååh ja e väl för rolig inland alltså!

Nej nu börjar jag sakna folket här.. Och jag har inte ens åkt än! Suuck!

Jag är på Kastrup 13.15 på fredag den 29. Jag väntar mig välkomst kommitté delux med stråkar blåsinstrument sång dans och glöm för Guds skull inte pompomsen!!
Möööööhh!!















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar