fredag 1 mars 2013

Lycka är INTE en illusion. Ditt pulverhue!

Första dagen på Bali! Sitter på värdens skönaste frukostställe med 50 tals stil! Hr beställt en is kaffe och pannkakor och detta kommer kosta ca 60000! Då känner man sig relativt rik!

Är så otroligt genom lycklig över att vara här! Igår min sista dag i Singapore mötte jag en brasilianare som jag spenderade mina sista timmar med. Såklart när jah träffat en människa jag verkligen vill spendera mer tid med så är de dags att byta ställe och han ska på helt fel håll. Men så är tyvärr livet för en backpacker. Han har aldrig i sitt liv sett snö eller upplevt mer kyla än 5+ grader!
Och när de är så "kallt" så går dom inte ut. Han undrade om vi åt mycke när se va kallt. Och när jag berättade att vi fortsatte leva som vanligt med lite mer kläder bra tappade han hakan.. Haha han undrade också hur många som dog av kylan varje år!! Brasilianare är ett svagt folkslag!
Visade bilder mamma lagt upp på ett "snötäckt" Skåne landskap och han sa att de va de va vackert på ett så annorlunda sätt han aldrig sätt. Så jag har bjudit över han till Sverige så han får se snö på riktigt!

Bali! Trafiken är GALEN! Man blir typ rädd! Just nu käkar jah frulle. Sen ska jag få och möta upp Petronella och norskorna jag träffade i langkawi på stranden! Är åter igen 100000% tillfreds med tillvaron! ( och blir lika glad var gång jag får höra attfolk saknar mig där hemma. Helt ärligt trodde jag ni skulle ha glömt mig och gått vidare. Ja inte mamma och pappa såklart dom e så illa tvungna att minnas mig eftersom jag uppdaterar dom att jag lever hela riden ! men ni andra! Puss de värmer!! Haha att ni minns mig!! Haha fan va löjlig e! )
Nu e mina pankisar snart slut och så ska jag betala en mindre förmögenhet (ja faktiskt en skit liten förmögenhet.. Typ 20 svenska kr) och sen ska jag gå och bli ännu brunare! Har förövrigt aldrig i mitt liv varit såhär brun! Enligt brasilianaren har jag en vacker brun färg (ja mamma dags att bli orolig! Ja kanske flyttar till Brasilien ;) haha för där dör folk av 5+ grader jag skulle vara stålkvinnan och älska de)
All min kärlek och lycka skickar jag till er där hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar