fredag 1 mars 2013

Njuter av att vara i Gustavs gamla hoods!

Efter en låång resa hit och en varm ankomst(bokstavligt talat) tog jag en liten power nap på hostlet The Little red dot i mitt rum med AC! Inland mina vänner är de bättre än guld!
Sen begav jag mig ut på stan, kl hade hunnit bli 16 så de va rätt mycke trafik! Mitt mål va att gå igenom Little india för att sen ta mig ner mot raffels hotel och beställa en Singapore sling på "order" från Gustav Bergström. Så två timmar senare sitter jag här men den rosa drinken och njuter!
De känns roligt att gå omkring i Gustavs gamla hoods, veta att han har haft detta som sitt hem.. Underligt på nått vis!
Singapore är en väldigt ren stad om man jämför med Malaysia och Thailand! Och jag måste säga att jag gillar de.

Åh vad dom här små stunderna av direkt lyx gör mig lycklig! Bara sitta här i den flottaste baren jag sett på två månader. Sen får vi se vart de bär av. Upptäckte att mitt flyg går 6.35 pm vilket är på eftermiddagen.. Svårt att hålla reda på dedära.. Med pm och am.. Så har ett par timmar imorgon med för att turista! Tror att det är alldeles lagom med tid!

Shitchattar lite med bartendern som naturligtvis är från England! Som 90 % av alla andra jag möter. Uppenbarligen är sprit dyrt här så den är minst lila dyr för Dom att göra det är därför den kostar så mycke. Men drinken är slut, jag har inte riktigt lust att gå.. Men som Gustav varnade mig för så är de inte ett ställe man beställer två drinkar.. Men god va den! Ett måste helt enkelt!

Efter de gick jag ner till boat qouy och tittade på solnedgången! En otroligt vacker stad!!
När jag kom hem trodde jag att de skulle bli en tidig kväll. Men icke! Fick ett viber meddelande från en kompis till Gustav som undrade vad planen va och tillslut blev de att vi bestämde oss för att gå ut och uppleva nattlivet!
Otroligt trevlig kille, väldigt lätt att prata med! Vi började på Clark qouy med ett glas vin, sedan gick vi till en cubansk bar som serverade Mojito som man gör i cuba. I glas burkar! M m mmm! Sist men inte minst gick vi till en bar som va "hemlig" man va tvungen att ha lösenord för att komma in! Och när vi väl va inne i baren va de typ den coolaste benen jag någonsin sett se va gammaldags på nått vis. Typ lite oliver twist feeling over de hela! Och dom blandade drinkarna med kärlek och omsorg. Otroligt häftig upplevelse! Ska jag någon gång öppna en bar så ska de vara en sån bar! Med extremt kunnig personal och lösenord för att komma in och man ska inte kunna se att se är en by utanför!
Singapore levererar! Och de tack vare Gustav Bergström och Giuseppe!

Idag åker jag till Bali! Har varit nere i Little india igen men hade glömt pengarna i andra plånboken... Så fick fint gå hem igen.. Men jag ska dit en sväng till innan jg åker! Måste köpa en större väska så jg kan göra två handbagage till ett. Eftersom jetstar är gnällerövar..!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar