onsdag 13 mars 2013

Gili Island, decoration och black moon!

Sitter nu här på gili trawangan efter första natten här! Vi bor på ett fantastiskt hotell som kan vara de bästa på länge! Vi har tom varsin egen säng! Och man kan spola på toaletten! LYX!

Just precis nu sitter jag utanför hotellet med Petronella och aldi och snyltar internet från grann hotellet.

Vi åkte hit med tepe som jobbar på stranden i Bali bredvid acung och potäten, Petronella har lite svårt att komma ihåg va han heter så vi kallar han för "vår kompis". Vår kompis är tydligen bra kompis med dom som jobbar här vilket gör att bi får lite special treatment!
Vi konstaterade åter igen att vi har sån fantastisk tur med alla människor vi möter! Så fina människor!
Vi gjorde gili igår och idag ska vi ner på stranden och ev snorkla lite och ikväll är det reggae fest på stranden! I Bali just nu är de silent day och som får inte ha ström och får inte få ut! Så jag är väldigt glad att vi är här!

Petronella har bestämt sig för att skita i sin biljett till Thailand imorgon och stanna med mig och alla andra godingar i Bali!!! De gör mig jääätte glad!!
Igår lämnade Henrik oss för Thailand.. Sjuukt tråkigt jag kommer sakna min älskade mr rich!! Men vi kommer ju träffa han i sommar igen!!

Saknar gänget på Bali lite, konstigt att man saknar någon från semestern när man är på semester.

Okej. Nu har jag förflyttat mig! Har inte internet just nu, ligger i hängmattan utanför rummet och väntar på perky.
Kan berätta lite om killarna som jobbat här!
Vi har Aldi som försöker praaataaa svEEnskaAa! Otroligt charmig kille!
Sen har vi Decoration (deco) som säger hej nice to meet me!! Och så kallar han mig för candle.
Vi har Lill potäten som jag inte minns vad han heter för vi kallar han Lill potäten för han är så lik kentang (potäten) som bi hänger med på balk
Vi har tepe som är med oss från Bali han är oherrans söt och trevlig men säger inte så mycke!
Vi har han som hämta oss vid båten när vi kom, Andy, allt han säger är typ på skrämt . Han säger att set är därför vi är här för att vara glada!

(En dag senare)
Nu sitter jag och Petronella på the exile som är en restaurang på gili som ligger lite avsides. Vi har precis går runt hela ön. De tog ca 3 h men så låg vi mestadels i vattnat. Vattnet är så blått och så klart att de nästan är läskigt!
Igår va vi ute med grabbarna från hotellet och jag kan inte sluta säga de! VILKEN UNDERBAR KVÄLL!!! Vi va slitna när vi gick ut och trodde de skulle bli en snabb kväll ute. Började på sama sama reggae bar, sen gick vi till black moon party som va helt galet bra! Jag dansade så mycke att jag va svettig från hårbotten ut till topparna (och jag har ganska långt hår nu) dansade mestadels med Petronella, Lill potäten och decoration! Villa stjärnor ! Dom gjorde hela min kväll!! Älskar dehär stället! Livet är fantastiskt och hav vet verkligen inte hur jag ska kunna se till att boka en hembilett.. Speciellt eftersom jag vet att de snöar hemma igen..

Har lärt mig lite nya uttryck!
Of course motorbike!
Nice to meet me! Nice to meet me to!
How are you? Better then you!
No worry chicken curry!
Terrimakasi
Sama sama
Matakari tenge laaam (prata genom
Näsan så får du rätt uttal ;)

Nä nu får se vara mig för denna gång! Imorgon åker vi tillbaka till Bali!










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar